Onderweg via de grotten van Postonja

6 augustus 2023 - Novigrad, Kroatië

Zondag 6 augustus 2023:

Vandaag zijn we weer door gereden. Dit was niet een rit zoals normaal want we zijn onderweg nog gestopt bij een grot.

We moesten even wachten voordat we de grotten in konden dus we zijn toen eerst gaan kijken bij de baby dragon. Ik heb geprobeerd een foto van hem te maken maar dat lukte niet omdat het te donker was en je mocht geen flits gebruiken. Hij deed me een beetje denken aan een lange axolotl. Alleen hadden ze dan geen ogen. We hadden er een audiotour bij die ons van alles vertelde over de baby dragon en de grotten waar hij in leeft.

Daarna zijn we naar de grotten gegaan, hier ging je eerst met een treintje diep de grotten in. Ook hier kreeg je weer een audiotour die veel over de grotten vertelde. Het was een beetje fris in de grotten vond ik (10°C). Het was er wel erg mooi.

Nadat we weer terug bij het einde waren zijn we met de bus naar een kasteel gegaan. Het begon wel te regenen toen we daar aankwamen maar gelukkig konden we naar binnen. Hier had ook weer de audiotour. Dit keer werd er van alles verteld over het kasteel en de geschiedenis.

Daarna zijn we weer terug naar de parkeerplaats gebracht met de bus. Iedereen had nog even een souveniertje gehaald, Tjitske een knuffel van de baby dragon, Yfke een armbandje en oorbellen (het armbandje leek op degene die ze eerde de vakantie was verloren), en ik had een t-shirt met de baby dragon erop. Van papa en mama hadden we alle drie een armbandje met de baby dragon gekregen.

Toen we klaar waren zijn we weer door gegaan naar de camping in Kroatië. Dit was een super grote camping. Omdat het al laat was zijn we bij net van de camping af bij een pizzeria gaan eten. Ik had een heerlijke quattro formaggi. Yfke en Tjitske hadden allebei nog drie stukken pizza oer en ik één dus die hadden we in een doos gestopt om mee te nemen.

Terug bij de camper hebben we eigenlijk niks meer gedaan.

1. Opa en oma:
    11 augustus 2023