Vintgar kloof

2 augustus 2023 - Bled, Slovenië

Woensdag 2 augustus 2023:

Vandaag zijn we eerst vanaf de camping naar het stadje Bled gewandeld. We hebben hier bij een bakkertje even gegeten. Ik had een erg lekker broodje. We hebben ook nog even in een park bij het water gezeten.

Nadat we de tickets voor de kloof en het busje hadden gekocht zijn we langs het meer gewandeld naar een straat met allemaal winkeltjes en restaurantjes. Hier zijn we ook even een souvenirs winkeltje ingegaan. Maar omdat de bus om 13:45u vertrok hebben we geen tijd gehad om iets te kopen.

Eenmaal bij de busstop aan gekomen moesten we nog wachten het was namelijk geen grote bus. Uiteindelijk zijn we pas vertrokken om 14:05u.

Bij de parkeerplaats kwamen we een super leuke pup tegen. Blijkbaar was deze pup al bijna net zo zwaar als Izzy. Hij was wel 30 kg. Hierna zijn we naar de ingang gewandeld, gelukkig hoefden we niet meer in de rij te staan voor tickets, want deze was SUPER lang.

De kloof was heel erg mooi, met een hele hoop watervallen. Op sommige plekken spetterde het water zelfs een beetje omhoog, dus werd je een beetje nat. Soms kwam er ook water van de rotsen door de regen.

Uiteindelijk splitste het pad op in 2 namelijk rood en groen. Wij hadden groen ondanks dat mama eigenlijk rood mooier vond. Groen liep door het bos heen dus dit was ook erg mooi, en het gaf wat schaduw. Toen we op de parkeerplaats waren aangekomen. Kwam het busje al aanrijden dus hier konden we meteen instappen.

Toen we terug waren zijn we opnieuw naar het souvenirs winkeltje gegaan om nog wat te halen. Ik heb hier een magneetje van Bled gehaald en een trui van Ljubljana. Dit is eigenlijk pas de volgende camping plek maar dat betekent dat ik daar dus niks meer hoef te halen.

We zijn weer terug gewandeld. We kwamen toen weer langs de bakker. Hier hebben we een Bled cake gegeten, het leek een beetje op een grote tompouce. Het vulde echt heel erg maar was SUPER lekker!!!!!!

Daarna hebben we weer terug gewandeld hier liepen we tussen een soort gras velden heen en langs wat mais velden.

Eenmaal terug bij de camping heb ik even een rondje gewandeld naar de rivier. Daarna ben ik met papa naar de gril platen gegaan. Deze horen gewoon bij de camping. Er staan er twee maar één ervan verstopt maar ik had dit met een takje gefixt. Er zit namelijk een gaatje in het midden wat water en vet door laat, dat zat verstopt. Het eten was weer erg lekker!

Foto’s komen later als ik betere WiFi heb:)

1. Opa en oma:
    5 augustus 2023
    Dit klinkt gelukkig nog heel ontspannen en leuk. Inmiddels gebeld met jullie en gehoord, dat jullie niet weggespoeld zijn. Even binnen veel spelletjes doen en over aantal dagen genieten van mooi weer!😘
  2. Mayte:
    7 augustus 2023
    Ja. Nu zitten we in Kroatië met super mooi weer
  3. Tante Sigrid:
    5 augustus 2023
    Ben benieuwd naar de foto’s! Ik las op het nieuws dat het noodweer is in Slovenië. Hopelijk is het inmiddels wat beter.
  4. Mayte:
    7 augustus 2023
    Ze komen er bijna aan! We zijn van het weer gevlucht naar Kroatië. Hier hebben we super lekker weer.