De stad met draken

4 augustus 2023 - Ljubljana, Slovenië

Donderdag 4 augustus 2023:

Vandaag zijn we door gereden naar Ljubljana. Naar mijn idee was dit een erg korte rit. Ik heb zoals gewoonlijk mijn muziek geluisterd.

Na dat we op de camping hadden gekeken zijn we weer door gereden naar het winkelcentrum. Hier zijn we eerst de decathlon gegaan. Hier hebben we een nieuw tentje gekocht omdat de vorige niet meer waterdicht was. We hebben hier ook nog een soort ding gekocht voor schaduw. Ik weet niet zeker hoe het heet maar volgens mij een tarp.

Hierna zijn we gaan eten bij een super lekkere hamburger plek (Lars & Sven). Dit waren echt HEERLIJKE burgers.

Na het eten mochten mijn zusjes en ik alle drie één winkel uitkiezen waar we naar toe wilde. Yfke wilde eerst naar de speelgoed winkel, hier hebben Yfke en Tjitske allebei een Squishmallow (knuffel) gekocht. Daarna koos ik om naar de Primark (kleding winkel) te gaan. Hier heb ik weer veel kleding gekocht. Omdat het super lang duurde in de Primark en iedereen er wel wat had gekocht had Tjitske gezegd dat zij niet meer nog een winkel wilde. Dat vond papa wel fijn.

Terug op de camping hebben we niet veel gedaan omdat het weer regende.

Vrijdag 5 augustus 2023:

Vandaag zijn we met de bus naar Ljubljana gegaan. Hier zijn we eerst gaan kijken wie die meeste draken kon spotten, uiteindelijk werden we alleen te druk dus toen moesten we stoppen. Papa en ik stonden steeds best dichtbij als winnaar.

We zijn eerst naar een plek met drie bruggen naast elkaar gegaan. Hierna zijn we langs een markt gewandeld onderweg naar de draken brug. Het begon alleen wel te regenen. Hierna hebben we gewoon een heel stuk door de stad gewandeld.

Later zijn we opzoek gegaan naar een boot tochtje alleen deze ging niet door vanwege het slechte weer en te harde stroming. We zijn toen dus naar het kasteel gewandeld. Hier zijn we weer met zo een liftje omhoog gegaan (net zoals eerder). Ook hier weer een hoop mooie uitzichten.

Daarna zijn we naar een plek gegaan genaamd “dragen streetfood”. Hier hadden ze super lekkere ijsjes in een soort kaneel brood hoorntje. Dit was echt SUPER DUPER lekker.

Daarna zijn we gaan kijken bij een treintje alleen deze was vol. Daarna zijn we naar the house of illusions gegaan. Hier hebben we heel lang buiten in de rij staan wachten. Na iets van een uur konden we eindelijk naar binnen maar het was echt super leuk.

Hierna was het ook al weer donker aan het worden, dus zijn we een plek om te eten gaan zoeken. Uiteindelijk hebben we pizza gegeten. Dit was erg lekker.

Daarna zijn we weer met de bus terug naar de camping gegaan. De rest van de avond was best rustig en wij zijn best snel gaan slapen.

1. Opa en oma:
    7 augustus 2023
    Jouw kledingkast puilt uit straks! Tóch weer veel leuke dingen gezien! Mag en kun je al in je tentje slapen?
  2. Mayte:
    8 augustus 2023
    Niet straks, hij puilt al uit. En ja ik slaap in het tentje!
  3. Opa en oma:
    10 augustus 2023
    😂 Slaapt het lekker in je tentje?
  4. Mayte:
    11 augustus 2023
    Ja!
  5. Oma Talma:
    12 augustus 2023
    Zijn er geen 5 slaapplekken in de camper???
    Of ben je uit de camper verbannen?