Het begin van de reis..

22 juli 2023 - Marburg, Duitsland

Zaterdag 22 juli 2023:

Dit jaar ga ik (Mayte) de blog maken :)

Vandaag hebben we de camper opgehaald, het was ongeveer een uurtje rijden. Toen we terug gingen zaten Yfke en Tjitske in de camper met papa. Ik ging terug in de auto samen met mama.

Toen we thuis kwamen zijn papa en mama meteen de spullen verder gaan pakken en klaar leggen. Ze waren zo druk dat ik de hamburgers heb klaar gemaakt. De tafel stond helemaal vol dus we hebben in de woonkamer gegeten terwijl we de film Lyle, Lyle, Crocodile aan het kijken waren.

Na het eten heeft mama mijn zusjes en mij geholpen met kleren uitzoeken en vervolgens is dat ook allemaal ingeladen in de camper. Ook moesten wij alle drie onze kamer helemaal opgeruimd hebben en onze tassen inpakken. Het was uiteindelijk erg laat toen we naar bed gingen.

Zondag 23 juli 2023:

Vanochtend moest mama om 6:00u wakker worden, want er waren nog best wel wat spullen die de camper in moesten. Gelukkig ben ik pas wakker gemaakt om 7:00u. Eigenlijk wilden we om 8:00u weg maar dat hebben we niet gehaald. Uiteindelijk zijn we pas ergens na 10:00u vertrokken.

Iedereen is er klaar voor!

De eerste stop was bij opa en oma in Duitsland om Izzy daar naar toe te brengen. We hadden file onderweg dus daardoor duurde het extra lang. We hadden wat kleurplaten geprint voor in de camper dus mijn zusjes en ik konden de hele rit kleuren, tijdens het kleuren had ik mijn muziek opstaan.

Toen we bij opa en oma aankwamen hebben we lekker even geluncht. Dit was wel een late lunch (15:30u) maar nog steeds super lekker.

Terwijl ik dit schrijf zit ik in de camper. We zijn bijna op de kampeer plek. Het is geen normale camping maar je staat in een weiland. Ik zie hier geen andere campers of tenten, maar je hebt wel een mooi uitzicht over de weilanden. Er staat wel een fire pit dus je kan een vuurtje maken maar dat is bij ons niet gelukt omdat de grond te vochtig was.

Eerste kampeerplek

We gingen rijst salade eten alleen mama was de mandarijn vergeten dus toen vond ik hem een beetje kaal maar nog steeds erg lekker. Na het eten hebben we nog even buiten gekeken en toen had Tjitske een wesp spin gevonden. Blijkbaar heet dat beest echt zo, eerst was het namelijk alleen een gok.

Wespspin

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Opa en oma:
    30 juli 2023
    Zie ook deze blog nu pas! We verheugen ons op de rest!😘