Pittige wandeling (vind ik)

30 juli 2023 - Millstätter See, Oostenrijk

Zondag 30 juli 2023:

Aller eerst de vraag van gister avond: is de tent nog waterdicht? Nou nee hij was niet meer waterdicht. Gelukkig waren we hier gister avond voordat ik ging liggen al achter gekomen.

Vandaag zijn we gaan wandelen in de bergen. We werden eerst met een soort taxi alvast een heel stuk gebracht. Dit stuk was wel met heel veel bochten dus daar werd ik uiteindelijk misselijk van.

Toen we aankwamen zijn we even bij het bord met de routes gaan kijken om te zien welke richting we in moesten wandelen, mama heeft toen ook nog even snel een foto van het bord genomen. We moesten eerst best wel omhoog wandelen, toen kwam ik er achter dat ik een hele slechte conditie heb. Uiteindelijk was het minder stijl omhoog dus ging dat ook wat makkelijker.

Raar beeldjeHart boomstam

Tussen de bomen door waren steeds een soort weilanden met koeien er op. Er waren ook steeds best wel wat riviertjes langs de paden. Hier kon je af en toe je handen in afkoelen want het was erg warm.

UitzichtUitzicht

Na een tijdje wandelen kwamen we op een stuk waar de koeien erg dichtbij kwamen. We hebben ze dus ook even kunnen aaien. Alleen niet alle koeien vonden dat even prettig. We kwamen ook nog bij een soort hutje dit heet een hütte, hier hadden ze allemaal eten en drinken we waren hier alleen niet gestopt op de heenweg.

Koeien aaien

Na nog een stuk wandelen begonnen er allemaal donkere wolken aan te komen. Dit was dus ook geen goed teken. Toen we onweer begonnen te horen zijn we terug gewandeld. Het begon ook te regenen dus we zijn gaan schuilen bij een ouderwetse Hütte Het was er wel heel druk dus we moesten boven bij de slaap plekken eten, maar dat was toch wel grappig. We hebben daar Kaiserschmarrn op. Dit was echt super lekker.

Op de slaapzolderIMG-20230730-WA0002

Na dat de regen een beetje was gestopt zijn we weer door gaan wandelen naar de parkeer plaats. Het was wel een stuk frisser dan eerst alleen we hadden geen vesten of jassen mee dus het was gewoon een beetje doorbijten. Mama heeft op de parkeer plaats weer de taxi gebeld, het duurde 30 minuten tot dat de taxi er was.

Eenmaal terug op de camping heeft papa weer een vleesje op de bbq gedaan. Ook dit was weer erg lekker. Mijn zusjes en ik zijn in die tijd gaan douchen. Voor de rest hebben we vanavond niet veel meer gedaan.

Morgen gaan we weer wandelen dus ik hoop dat het dan iets minder warm is.