Where water, salt, and the Alps meet

26 juli 2023 - Salzburg, Oostenrijk

Woensdag 26 juli 2023:

We zitten nu in de camper onderweg naar de volgende camping. Deze camping is ongeveer 2,5 uur rijden. Tot nu toe zit zit ik alleen nog maar muziek te luisteren. In de camper waren Yfke en Tjitske de hele tijd gek aan het doen. Naar mijn gevoel waren we best snel op de grens van Oostenrijk. Dit was verder geen hele interessante rit, ik vond hem best kort. We hebben wel nog even een stop gemaakt bij een soort parkeerplaats om te lunchen. Hier hebben Tjitske en Yfke ook alle energie weer even vrij gelaten.

Toen we op de camping waren werden we naar onze plek gebracht maar deze was erg smal en klein. De luifel kon niet eens volledig uit geklapt worden. Papa en mama zijn dit dus ook vrij snel gaan melden bij de receptie, er is toen iemand met hun eerst bij onze camper gaan kijken en daarna zijn papa en mama samen met mij voor een andere plek gaan kijken. De plek die we nu hebben is dus veel beter en ruimer. Dus papa moest weer netjes uit het kleine plekje rijden (is super goed gegaan) en toen naar de grotere plek.

Donderdag 27 juli 2023:

Vandaag zijn we ook weer lekker laat wakker geworden. Toen iedereen eindelijk klaar was was het al 11:30u. We moesten toen lopen naar de bushalte die ons dan vervolgens naar de stad zou brengen. Het lopen naar deze bushalte was echt maar 2 minuten. Toen we daar aankwamen had de bus er in 5 minuten moeten zijn maar dat was hij niet. Uiteindelijk hebben we er heel lang staan wachten en was de bus er pas om 12:30u. We zijn toen dus met dus bus naar de stad gegaan.

Wachten op de bus

In de stad hebben we gewoon lekker gewandeld door een leuk straatje met allemaal winkels. In deze straat zat onder andere een McDonald’s maar deze zag er heel mooi uit, zelfs met een mooi bord aan de buiten kant.

Mcdonald's

Winkel straatje

We zijn ook naar een soort plein met allemaal kraampjes gewandeld hier hadden ze hele grote en lekkere pretzels. Nadat iedereen zijn pretzel ophad zijn we met een soort trein lift naar een kasteel gegaan. Vanaf sommige punten op het kasteel had je een super mooi uitzicht. Ik heb hier zelf een soort speurtochtje gedaan door het museum heen, dit was wel grappig. Het museum ging over waar de naam Salzburg vandaan kwam en over de verdere historie van de stad en het kasteel. We zijn ook weer met het liftje naar beneden gegaan.

PretzelsIMG-20230727-WA0005

We hebben ook nog een soort boot tochtje gedaan. Hier had je hele mooie uitzichten op de verschillende gebouwen uit de stad, en op de bergen.

We hebben ook in de stad avond gegeten. Dit was bij een restaurant met verschillende opties zoals sushi of rijst met allemaal dingetjes erop. Yfke, Tjitske en ik hadden alle 3 ons eigen bord met sushi. Papa en mama hadden een bord met rijst en ik weet niet wat er verder op zat. Ik weet wel dat mijn sushi super lekker was!

Shushi

We zijn ook weer terug naar de camping gegaan met dus bus gelukkig ging dat veel sneller en was de bus er meteen. Verder hadden we een rustige avond op de camping, ik heb weer een beetje zitten werken aan de blog en de rest heeft zitten lezen enzo.

Morgen staan er volgens mij weer allemaal leuke dingen op de planning dus ook daar heb super veel zin in.

1. Riet Voogd2:
    29 juli 2023
    Salzburg e.o. is mooi. Wij woonden er in 1980 èn uurtje vanaf aan de duitse kant
  2. Mayte:
    29 juli 2023
    Ja het was inderdaad super mooi!
  3. Opa en oma:
    30 juli 2023
    Lekker veel gezien Mayte!